Sunday, September 25, 2011

BENCINYA AKU PADA PEROKOK

Pagi tadi aku makan dikelilingi asap rokok..benciiiiiii...

Semestinya sudah sejak dulu lagi aku ingin luahkan ini. Uh, aku benci betul dengan para perokok.. Sangat-sangat membencinya. Kalau ada perokok, aku akan menyembunyikan mimik muka aku yang sudah pasti berubah. Entahlah, ini memang sudah jadi kepribadian aku agaknya. Aku pening dan nak termuntah  kalau melihat orang lain merokok.

Tapi, tak terlalu jadi masalah kalau misalnya yang merokok itu tak aku kenali. Paling tidak cuma aku kesal setengah mampus aja.Tapi  kalau misalnya yang merokok itu orang yang aku kenal?? Hmm, ini yang susah ni, aku tak tahu nak cakap macamana. Susah....

Memang ayah dan abangku dulu adalah perokok. Namun mereka merokok di luar rumah. Aku paling pantang dengan abu dan puntung rokok. 

Dan terbawalah sampai sekarang,, aku benciiii sangat dengan perokok terutama di kedai makan dan tempat2 tertutup. Padahal aku berhak mendapat udara yang bersih dalam hidup aku..sehinggakan ada masanya  aku terpaksa menegur para perokok itu.

Entah  apa yang ada dalam pemiikiran para perokok. Bukankah mereka tahu kalau rokok itu mengandungi sejuta racun????
Atau sebenarnya mereka dengan sepenuh kesedaran memang memilih hidup bersama racun-racun itu. Ya,,jangan-jangan seperti itu!!!!!! Kerana gaya hidup adalah pilihan masing-masing ....

 

1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 8 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif :
    arena-domino.net
    arena-domino.org
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!