Sunday, July 10, 2016

11 MESEJ SEKIRANYA AKU TERLEWAT



1. Hey, I have been stuck in traffic and I am afraid I am not going to make it in time. I should be there by 8:30 P.M.
1. Hey, saya terjebak kesesakan lalu lintas dan saya khuatir tak boleh datang tepat pada masanya. Seharusnya saya ada di sana jam 8.30 P.M.

2. An unexpected meeting has come up because of which I'd get slightly delayed for lunch. Hope it won't be too much of a trouble for you.
2. Tadi ada mesyuarat yang tak diduga yang mmbuat saya sedikit lambat datang untuk makan siang. Saya harapkan itu tak menjadi masalah besar untuk anda.

3. Hi, I apologize but I am stuck in traffic and will take another 30 minutes to get to your place.
3. Hai, saya minta maaf kerana saya masih terjebak pada kesesakan lalu lintas yang diperkirakan akan memerlukan masa 30 minit untuk sampai ke tempat anda.

4. Hey, so sorry to keep you waiting but looks like I am going to get further delayed at work. I should be there by 9:30 P.M.
4. Hai, maaf sangat kerana sudah membuat anda menunggu seakan saya akan lambat sangat ke tempat kerja. Saya seharusnya sudah sampai di sana jam 9.30 P.M.

5. Dear Sir, I will reach office by 11 A.M. today as I have to attend the parent teacher meeting at my daughter's school. I regret the inconvenience.
5. Tuan, saya akan tiba di pejabat jam 11 A.M., hari ini saya harus menghadiri mesyuarat Ibu Bapa dan Guru di sekolah anak saya. Saya menyesal atas ketidaknyamanan ini.

6. Hi, I will take another 15 to 20 minutes to get ready. Sorry to keep you waiting. I will try my best to reach as soon as possible.
6. Hai, saya akan siap 15 sampai 20 minit lagi. Maaf kerana membuat anda menunggu. Saya akan cuba melakukan yang terbaik untuk boleh siap sedia secepat mungkin.

7. Hi, something urgent has come up and I will get delayed by half an hour. Hope that is alright with you? I apologize for the delay.
7 Hai, sesuatu yang penting baru sahaja terjadi dan saya akan datang lambat dengan perkiraan setengah jam. Saya harap tak ada masalah dengan anda. Saya minta maaf atas kelambatan ini.

8. I am sorry to keep you waiting but my car broke down and I am at the mechanic's right now. It'll take another hour.
8. Saya minta maaf kerana membuat anda menunggu, kerana kereta saya rosak dan sekarang saya berada di tempat mekanik. Perbaikan ini akan mengambil masa selama beberapa jam.

9. I apologize for the delay, but do you think it would be possible to push the deadline by a day? I am completely swamped and will not have time until tomorrow for this project. I appreciate your help with this.
9. Saya minta maaf atas kelambatan ini, akan tetapi apakah mungkin untuk menekan tarikh akhirnya ke hari ini? Saya sibuk sangat sehingga saya tak punya masa sampai esok untuk projek ini. Saya menghargai bantuan anda jikalau anda bersedia.

10. Hi, I'll be late for the meeting as my mentor called up and there is something that needs my immediate attention. Could you please inform everyone?
10. Hai, saya akan datang lambat pada mesyuarat kerana mentor saya memanggil dan ada sesuatu yang perlu dikerjakan segera. Bolehkah anda maklumatkan pada kesemuanya?

11. Hi, will it be okay with you if I reach around 12 P.M.? I am running late.
11. Hai, tak apalah jikalau saya sampai jam 12 P.M.? Saya datang lambat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!