Sunday, June 17, 2012

FIKRI OH FIKRI

Hari ini aku tinggal berdua bersama Fikri...Dia tak habis-habis mengamuk tadi...ini mungkin rentetan dari malam Sabtu lagi...tiba-tiba saja dia menendang dinding dan mengoyak bajunya....terkejut aku dibuatnya...dah hampir 3 tahun dia tidak mengoyak apa2 semasa berada di rumah...kalau di sekolah tu dah hampir 4 bulan dah perangai mengoyak baju seluar ni....tak tahu nak buat apa...

Syukur Along masih ada kat rumah.... tangan dan kakinya kami pegang tapi dia terus mengamuk....karpet tebal pun dia nak koyak...terlepas aje terus meluru ke sofa...kuatnya dia Allah saja yang tahu....tiga empat kali aku terlentang semasa cuma menghalangnya...tapi aku dan along tak boleh mengalah....baju dan seluarnya digigit dan dirabaknya dengan mudah....Air yaasin dah bergelas2 ditelannya....aku pun ambil keputusan mengangkat dan mengheret Fikri ke bilik air...aku jirus dia dengan air...dalam bilik air pun dia terus mengamuk dan tuala juga ingin dikoyaknya....aku kena kuat...setelah agak tenang...kupakaikan dia baju dan seluar semula....bila dibawa ke tempat tidurnya...sekali lagi dia mengamuk dan mengoyak baju dan seluarnya...jenuh juga kami berdua memegangnya...peluh terus membasahi tubuhku...baju dan seluar tak dapat diselamatkan namun terus dia nak koyak tilam dan selimut...sekali lagi aku terlentang....air yaasin dan air daripada ustaz terus aku beri dia minum....aku peluk dia erat2 sambil menangis..sesungguhnya aku kena kuat...aku taknak along tengok aku menangis....aku tahan kesakitan ini....

Sejam lamanya aku bergelut dengan Fikri...seakan sudah hilang tenagaku....bermacam2 ayat aku bacakan untuknya....akhirnya along dapat idea untuk menayangkan cerita Finding Nemo...jadi duduklah Fikri depan laptop tanpa seurat benangpun ditubuhnya di mana semua barangan yang memungkinkan untuk dia mengoyaknya terpaksa kami sorok di stor atau di tingkat atas....aku pun terpaksa berada di depan laptop juga untuk mengawasi dia....sambil itu aku berikan dia ubat selsema....alhamdulillah 2 jam selepas itu dia mula rasa mengantuk dan terus tidur....sejak malam itu aku baring di sebelahnya...setiap pergerakannya ku awasi....

Petang ini ...dia kuberikan makanan kegemarannya walau dalam muka yang marah dia ambil dan makan juga.... aku tak dibenarkan langsung menyentuhnya.........aku dan dia sama2 di depan laptop.....jika dia mengamuk lagi petang ini...hanya aku seorang saja yang tinggal...... Tuhan..berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini........


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!