Tuesday, June 11, 2013

7 LANGKAH SOLEKAN SEMPURNA

LANGKAH 1 : PERSIAPAN AWAL
- Bersihkan wajah dengan pembersih yang lembut. Ikuti dengan penyegar yang tidak mengandungi alkohol kerana alkohol akan membuatkan wajah jadi kering. Sapukan pelembab

LANGKAH 2: MEMILIH ALAT SOLEK
- Pilihan alat solek sama pentingnya dengan cara anda menggunakannya.Gunakan span untuk menyapu bedak asas supaya bedak rata pada seluruh wajah.

LANGKAH 3 : CERAHKAN WAJAH
- Sapukan highlight pada puncak tulang pipi, tulang alis dan bahagian tengah hidung sebelum menyapu bedak sekali lagi.

LANGKAH 4 : PERIKSA JERAGAT
- Penyamar noda amat berguna untuk menutup parut jerawat. Elakkan memakai terlalu tebal. Sapukan nipis pada bahagian bernoda. Gunakan alas bedak dan sapukan biar sekata.

LANGKAH 5 : BEDAK
- Sekiranya kulit anda berminyak,pilih dan gunakan bedak tabur. Sapukan pada seluruh wajah, sekitar mata dan mulut. Pilih bedak yang tidak berkilat dan sapukan dengan berus besar.

LANGKAH 6 : BERMAIN WARNA
- Pilih gincu warna lembut. Merah jambu adalah pilihan tepat.Untuk mata, sebaiknya pilih gincu matte. Elakkan pembayang mata berkilat. Jangan lupa sapukan pewarna pipi sewarna gincu agar anda tampak segar dan berseri.

LANGKAH 7 : AWAS MINYAK
- Akhir sekali jangan lupa kertas minyak atau tisu penyerap minyak pada wajah anda. Ini jauh lebih baik daripada sepanjang hari dan setiap jam anda harus memakai bedak dan menyebabkan lapisan bedak menjadi tebal.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!