Saturday, January 29, 2011

ANAK ISTIMEWA 1

Pagi ni aku nak berkongsi mengenai jerih payah membesarkan anak istimewa...Fikri.
Fikri dilahirkan pada 9 November 1992 secara pembedahan setelah aku dimaklumkan bahawa air ketuban sudah kering dan jantung bayi dalam kandungan semakin lemah. Aku sendiripun tak sedar sejak bila air itu keluar. Setelah segala persiapan dibuat, aku melahirkan Fikri seberat 2.1 kg. Sedih aku lihat Fikri kerana dimasukkan ke dalam inkubator. Tangannya hanya sebesar ibu jariku saja. Kulitnya bersisik. Ya ALLAH , aku redha dengan pemberianmu. Ayahanda memanglah seronok sangat sebab dapat anak lelaki yang memang diidamkannya setelah ada along dan angah. Katanya buat teman untuk solat Jumaat.

8 hari Fikri berada di bawah pengawasan doktor. Aku berulang-alik dari wad utk menyusukan dia. Tapi sebanyak manalah yang boleh aku buat memandangkan dia tak pandai nak menyusu dan terlalu lemah. Berbagai pemeriksaan dibuat. Doktor memberitahu bahawa Fikri mengalami masalah pendengaran, penglihatan, masalah otak dan jantung.Fikri kemudian dibawa ke IJN untuk pemeriksaan lanjut. Doktor mengesahkan pula Fikri ada jantung berlubang sebesar syiling 5 sen. Betapa sayu dan sebak dada kami ketika menerima berita ini. Mungkin ada hikmah di sebalik dugaaan ini. Tempoh setahun diberikan untuk datang semula membuat pembedahan.
duniabondaayahanda.blogspot.com

duniabondaayahanda.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!