Thursday, January 31, 2013

KERJA .....TAK SELESAI

Hari ini aku ingin berbicara tentang kerja yang tak pernah habis.....pagi-pagi lagi aku sampai ofis....macam biasalah aku antara yang pertama hadir....membuka kunci ofis dan terus ke bilikku...duduk aje terus on pc....banyak pula kertas cadangan yang perlu aku siapkan...nak pecah kepala juga bila bab gunakan otak ni....nak suruh pegawai bawah aku pun...dia memang mengaku tak boleh buat.....nak tak nak aku buat jugalah.....tengah menaip...lapar pulak...terus aje ke cafe....isi perut dulu....balik...mengadap pula....hmmmm....panggilan telefon pula dari pentadbiran ....2 kertas cadangan yang awal dah di ttangan big boss....minta aku naik ambil....nak keluar bilik datang pula staf telekom nak pindahkan telefon aku...maka tunggu dululah....dalam masa menunggu...mata ni tak puas hati pulak tengok rak tv...macam tak kemas je....ajak rakan sepejabat dan cleaner ubah dan ambil rak yang lebih elok di stor....nak angkat berat aku tak boleh....maka asyik beri arahan jelah....alhamdulillah....bila selesai...cantik dan kemas....i like....rak yang kurang kemas...aku masukkan ke dalam surau....dapatlah jadi pengadang sikit....masa dah menganjak ke tengah hari.....pakej ke Pangkor belum siap lagi.....dapat pula emel dari boss....minta aku siapkan lagi satu kertas cadangan.....bab ni aku tak pernah buat....walaupun ada yang lama...tapi nak memahamkannya amat pening....aku cuba minta bantuan desk officer tahun lepas.....bengang juga bila jawapan tak tahu diberikan....senangnya....tak apalah ...aku cubalah sebaik mungkin....jam 4:30 ptg aku masih lagi terkial-kial di depan pc....tak boleh jadi ni...kejap lagi ayahanda sampai...ah...kerja memang tak pernah habis....aku terus offkan pc dan kunci bilik...turun aje...ayahanda dah ada kat bawah...kepala aku sakit betul memikirkan kerja yang tak dapat diselesaikan............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!