Friday, April 17, 2015

FIKRI vs TV SAMSUNG FLAT SCREEN

Aku sampai rumah dalam kepenatan walaupun Angah yg drive...terus dapatkan Fikri yg terbaring setia menungguku. Apalagi rutin harian..dia kusuruh ke bilik air.

Sambil itu aku keluarkan bahan2 mentah dari fridge untuk masak hidangan malam.

Akibat terlampau letih..tak sedar aku tertidur di sofa. Tiba-tiba terdengar jeritan Along,
"Tv pecah!!!!"

Aku bingkas bangun. Yang aku bayangkan sedikit sahaja ..Rupa2nya remuk tv 52" yg dibeli tak sampai 2 tahun usianya...

Terkedu Aku,Along dan Angah...Ini tak ada lain pastinya kerja Fikri..Angah pun keluarkan Fikri dari bilik air setelah dimandikan.

Apalah yg dia faham bila soalan dari Angah bertubi2...Aku?... Hanya mampu diam seribu bahasa..

Setelah puas dengar lecture Angah ...tangan Fikri kami periksa...Kesian...merah2 dan luka tangannya..Mungkin terkena pecahan tv berkenaan..Along sapukan ubat...

Aku panjatkn rasa kesyukuran kerana Allah lindungi Fikri dari kecederaan yg serius...Apalah sangat harga sebuah tv berbanding anakku Fikri...

Kami buat andaian sendiri yg projek Fikri ini dilakukan pada malam hari tatkala semua tidur...

Itulah Fikri namanya...dah lama dia tdk rosakkan barang...tapi aku kena muhasabah diri...

Aku teruskan memasak ... siap aje terus kusuapkan Fikri...hmmm...kalau kari...memang tak tolak punya...

Bila Ayahanda sampai rumah... Dia dan Syauki...menantuku bawa turun tv lama dari bilikku...mengadaplah kami tv tu...jadilah daripada tak ada langsung...

Fikri...hmmm...tengok jugalah tv kecil tu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!