Monday, April 20, 2015

DEBARAN KIAN KENCANG

Tatkala menerima panggilan telefon drpd along ... hatiku berdebar. Dah 3 hari along kat wad tapi bukaan masih 2 cm. Along bagitahu air ketuban dah pecah...

Dalam keadaan badanku yang tidak sihat...ku cuba lelap. Hati memang tak tenang. Ya Allah..Kau permudahkanlah along untuk melahirkan anaknya. Titik2 jernih tak sunyi menemaniku.

Jam 10 pagi..Syauki bagitahu along dah mula sakit kuat. Tak terdaya aku nak menolong. Hanya mampu ku panjatkan doa buatmu ya Allah ya Rahim.

Jam 1.30 pm aku mengumpul kekuatan memandu kereta ke hospital Putrajaya. Aku tinggalkan Fikri setelah aku mandikan dan suapkan dia roti canai.

Hampir jam 2 pm aku sampai.Parking penuh. Aku terpaksa park kereta di depan Balai Bomba dan meredah kepanasan dan berjalan hampir 500 m ke wad 2B.

Sampai di wad..kulihat along mengerang kesakitan..Hati aku menangis sayu tapi aku tak mahu tunjukkan pada along. Aku kena beri dia semangat.

Jam 2.45 pm..along dibawa ke dewan bersalin. Sakit along makin kuat. Aku cuba kuatkan semangat masuk ke bilik bersalin. Hati aku jadi pilu.. Aku tak sanggup lihat along macam ni. Kepalaku berpusing. Aku bergegas keluar.

Kini hatiku berdebar dan jantungku berdegup kencang. MUDAHKANLAH YA ALLAH....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!