Sunday, November 25, 2012

TIPS PENJAGAAN RAMBUT


 MILIKI RAMBUT PERSIS SEORANG PUTERI  | mengenai isu kecantikan, rambut merupakan antara sisi lain yang boleh dikira merangkumi makna cantik bagi setiap wanita.

tips+penjagaan+rambut
Memiliki rambut yang cantik membuatkan wanita tersebut kelihatan lebih segar, sihat dan memiliki kecantikan yang lebih ayu. Tidak dilupakan juga, jika anda memiliki rambut panjang yang sihat, anda akan kelihatan lebih muda.

Oleh yang demikian, penjagaan rambut amatlah penting. Disini kami ingin kongsikan beberapa tips penjagaan rambut yang diyakini keberkesanannya.

Syampu rambut anda setiap hari. Penggunaan syampu setiap hari tidak akan merosakkan rambut anda. Penggunaan syampu selepas anda pulang daripada kerja dapat membersihkan kulit kepala daripada pengumpulan sebum pada liang rambut.

Gunakan syampu yang bersesuaian dengan rambut anda. Himalaya mempunyai pelbagai jenis syampu sama ada untuk rambut kering, normal mahupun berminyak. anda bebas memilih mana-mana syampu mengikut kesesuaian rambut anda.

Ketika menggunakan syampu, urut kulit kepala perlahan-lahan kerana ia dapat membantu untuk melancarkan pengaliran darah di bahagian kulit kepala.

Pastikan rambut dibilas dengan bersih selepas bersyampu untuk mengelakkan baki buih sabun terus melekat pada rambut kerana ia boleh merosakkan rambut anda.

Gunakan perapi rambut untuk memastikan rambut sentiasa lembut, segar dan bermaya. Perapi dapat memberikan kelembapan intensif untuk memastikan kelembapan setiap urat rambut adalah seimbang.

Elakkan penggunaan pengering rambut kerana pemberian haba pada rambut akan menyebabkan rambut rosak dan kering.

Minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari untuk rambut lebih sihat dan bermaya.

Lakukan senaman setiap hari.

Amalkan diet tinggi kandungan vitamin antioksidan seperti vitamin A, C dan E. Pengambilan mineral seperti zat besi, sulfur dan iodin dapat membantu menguatkan akar rambut.sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!