Friday, February 8, 2013

MOGA DIPERMUDAHKANNYA......

Semalam aku bersama rakanku ke BTPN Negeri Sembilan dan BTPN Selangor untuk mengambil beberapa dokumen yang bakal aku tunjukkan kepada big boss aku...petang semalam aku dah call NS dan dia minta aku terus aje ke PKG Mantin....maka pagi-pagi lagi kami terus ke sana.... wahhh jalan jem teruknya....namun kami sampai juga dan disambut dengan baik sekali oleh 3 orang staf ..... siap suruh makan dan minum lagi.... sedangkan sebelum bergerak kami dah bersarapan di cafe BTP.... nak jaga hati... makan jugalah bihun sup ngan air milo... ingat boleh terus ambik aje dokumen tu...tapi biasalah bila pegawainya perempuan....nak bagi kemas dan cantik dulu.... maka terpaksalah kami tunggu  dan sempatlah beramah mesra serta berkongsi maklumat dengan pegawai baru di situ....

Dapat aje apa yang kami nak....kami pun bergerak semula ke BTP.... sampai pun tepat pada waktunya....makanan sempena sambutan Maulidur Rasul sedang diagihkan... apalagi makan dulu... selepas solat zohor kami bergerak ke PKG Subang Jaya... sebenarnya petang semalam aku dah call ke pkg ni.... yang angkat cuma jurutekniknya...jam 4.30 petang semalam pegawainya hubungi aku dan menyatakan bahawa dokumen yang aku nak diletakkannya atas meja... kerana dia ke BTPN Selangor menghadiri kursus... aku fikir buat apa nak ke BTPN sedangkan aku boleh dapatkannya di pkg saja.... tupun mengadap jem nak sampai ke sana.... dahlah memandu sendiri...

Sampai di PKG Subang Jaya...kami panjat tangga nak ke ofisnya... setelah beberapa kali beri salam.... seorang staf muncul....kami memperkenalkan diri... rupanya dialah juruteknik yang aku hubungi semalam... tinggal dia sorang kat ofis.... kami pun sekali lagi memberitahu hasrat kami ke situ dan menyerahkan surat yang ditandatangani oleh bos aku kepadanya.... aku maklumkan bahawa aku dah telefon dan berjanji dengan pegawainya sebab itu aku redah juga jem untuk ke situ.... diapun menyerahkan dokumen seperti yang kami kehendaki.... kami ucapkan terima kasih dan bergerak ke BTPN KL.... dalam perjalanan aku call PKG Sentul kerana jalan memang teruk jemnya.... mereka maklumkan semua fail di bawa ke BTPN untuk diaudit.... aku ke sana.... tapi audit belum selesai.... mereka berjanji untuk menghantar dokumen tersebut ke BTP keesokan paginya.....

Semasa dalam perjalanan ke BTPN KL...bos aku call... pelik dan agak terkejut juga aku diberitahu bahawa juruteknik PKG Subang Jaya beritahu yang kami main ambik aje dokumen tersebut.... seolah-olah aku merampas atau mencurinya..... pegawai dia dah marah dan call boss aku .... sedangkan pegawai dia tu kenal dan baik sangat dengan aku sebelum ni dan memang ada pun nombor aku..... kenapa dia tak call aku?hmmm... inilah dia manusia... niat kita nak tolong mereka tapi kita pulak yang dilempar taiknya.... mujurlah aku bawa saksi... tak pergi berseorangan... kalau tidak apa lagilah yang harus aku terima...  kami pun call pegawai berkenaan untuk menjelaskan segalanya... dia tak jawab.... last2 mesej aje...

Kalau jalan tak jem dan aku tak terikat nak ambik anak jam 5 petang... nak juga aku terus serahkan balik dokumen tersebut ke sana... yalah tak baik ambik barang yang orang tak redha...Tak berani aku nak guna.... aku hantar kawan aku ke BTP.... dan terus ambik angah.... aku call juruteknik tersebut dan berjanji akan segera hantar balik dokumen tersebut...

Pagi ni aku nak cuba ke sana tapi keadaan cuaca tak mengizinkan... hujan turun lebat sekali dan suamiku kena terus ke pejabatnya awal pagi.... kalau pergi sorang takut sesat pulak.... aku simpan baik2 dokumen tu dalam kerete.... moga Allah permudahkan kerjaku.....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!