Saturday, October 8, 2011

MENGANDUNGKAN FIKRI

Semasa mengandungkan Fikri, aku tidak pernah scan untuk tahu jantinanya.Aku pasrah. Ayahanda memang mengharapkan sangat agar anak lelaki kerana katanya nak buat teman pergi Solat Jumaat. Sepanjang 9 bulan aku mabuk teruk. Makan kadang-kadang tu hanya sebungkus nasi lemak dan segelas air untuk satu hari. Memang badanku cukup lemah. Makan kalau lebih sikit, muntah. Pernah suatu masa tu, aku teringin sangat nak minum air tebu. Ayahanda pun bawa aku ke pasar malam. Akupun gembira dapat beli dan minum dengan lahapnya. Tak sempat berjalan dua tiga langkah ,air tebu yang diminum tadi tersembur keluar macam air paip. Nasib baiklah tak kena orang lain.Serik dah lepas tu tak nak minum air tebu lagi.
Kerja-kerja rumah pun tak mampu aku laksanakan. Pelik juga kalau pergi sekolah mengajar, aku sihat aje. Balik rumah..mulalah lemah. Sampai sampah depan mata pun aku tengok aje. Nak pegang penyapu jauh sekali. Terbaring dan kadang2 melayan kerenah along dan angah. Aku pun sering tertanya2, bila agaknya aku nak sihat ni???????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!