Thursday, February 3, 2011

JALAN KAMPUNG

Hari ni cuti Tahun Baru Cina. Aku dan keluarga ke Sepang. Pagi-pagi lagi aku dah bangun siapkan sarapan. Aku cuma sepat buat nasi goreng dan bihun goreng aje. Selesai sarapan , kami pun bergerak ke Bukit Jalil. Ini yang dikatakan perancangan saat akhir. Kami cari tiket untuk Fawwaz balik. Semua dah habis. Kenalah beli dengan ulat juga. Bukan tak ingat awal2 dulu, tapi kawan Fawwaz tak balik sekali dengan dia. Maka terpaksa cari tiket sendiri.

Dalam perjalanan ke Sepang, kami terpaksa menempuh kesesakan jalanraya bermula dari Tol Sg Besi. Kami masuk Exit Bangi dan melalui jalan kampung. Seronoknya bila lalu jalan kampung ni. Rasa tenang sekali dengan keindahan suasana kampung. Walaupun jalannya bersimpang-siur tapi kami semua sukakan pokok-pokok buah-buahan seperti rambutan, durian, manggis dan macam-macam lagi.

Sampai aje ke persimpangan KLIA, jalan sesak lagi. Perut dah berkeroncong. Kami pusing pula ikut Bandar Enstek. Sampai ke persimpangan Sepang, jalan masih sesak. Terpaksanya kami beratur bersama ratusan kereta yang lain. Hampir 2 jam perjalanan barulah kami sampai ke rumah adik. Apalagi terus meratah makanan yang telah lama terhidang atas meja. Lega...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Keluargaku.....

Mobile Uploads Slideshow: Fauziah’s trip to Kuala Lumpur was created with TripAdvisor TripWow!